Τελευταια Νεα
Φόρτωση...

Φίλιππος Πλιάτσικας - Εύη Τριανταφύλλου 
Της Εύης Τριανταφύλλου

Είναι μερικά δημοσιογραφικά κείμενα που αναγκαστικά γράφονται σε «πρώτο ενικό»…
Αυτό συμβαίνει εν προκειμένω και στην υπογράφουσα…

Είχα να συναντηθώ με τον Φίλιππο Πλιάτσικα από μία συναυλία που είχε δώσει στο Μενίδι τον Σεπτέμβρη του  2013, ΚΛΙΚ ΕΔΩ αλλά τότε δεν είχαμε προλάβει να μιλήσουμε.
Αυτή τη φορά στα Άνω Λιόσια καλύπτοντας το ρεπορτάζ για τη συναυλία Αλληλεγγύης που έδωσε στο Δημοτικό Κολυμβητήριο των Άνω Λιοσίων βρέθηκα από νωρίς στο χώρο και φωτογραφίζοντας τον λίγο πριν ξεκινήσει, του θύμισα πως ήμασταν συμμαθητές στο Μενίδι, στο 1ο Λύκειο Αχαρνών.
 Μιλήσαμε για την τότε μεγάλη αδυναμία του που εκτός από την μουσική ήταν και το basket και μετά εκείνος κίνησε για τα καμαρίνια κι εγώ για τον εξωτερικό χώρο του κολυμβητηρίου, όπου είχαν αρχίσει να καταφτάνουν οι επίσημοι και ο κόσμος.

Προς έκπληξη μου και  μετά από τρεις ώρες όταν πια η υπέροχη συναυλία του είχε τελειώσει, μου ζήτησε να μιλήσουμε λίγο για το Μενίδι και με ρώτησε αν το πατρικό μου εξακολουθεί να βρίσκεται στην Αριστοτέλους…

 Τότε κατάλαβα πως πράγματι με θυμόταν και πως η κουβέντα δεν ήταν τυπική. Αντιθέτως  θυμόταν με λεπτομέρειες συμμαθητές και φίλους από το Δήμο Αχαρνών  στον οποίο έχει μεγαλώσει κι έζησε τα πρώτα δύσκολα χρόνια της ζωής του αλλά κι έκανε τα πρώτα βήματα της σημαντικής του καριέρας.

Για το γεγονός αυτό  άλλωστε ο ίδιος, είχε μιλήσει  πριν λίγα χρόνια στο περιοδικό «ΕΓΩ» αναφέροντας μεταξύ άλλων τα εξής:
«Μεγάλωσα στο Μενίδι. Στο πατρικό μου σπίτι δεν είχαμε ούτε ρεύμα. Ήταν αυθαίρετο. Οι γονείς μου ήταν εσωτερικοί μετανάστες, δεν είχαν χρήματα για κάτι άλλο. Η περιοχή δεν είχε ρεύμα. Τόσο εγώ όσο και ο Μπάμπης Στόκας μεγαλώσαμε σε πολύ σκληρές γειτονιές. Περάσαμε πάρα πολύ δύσκολα χρόνια. Όλη μας η ζωή ήταν μια βιοπάλη. Ήμασταν πάρα πολύ τυχεροί που κάναμε μουσική αργότερα, έπειτα από πολλά χρόνια και σκληρό αγώνα…»

Κι όμως! Παρά τα δύσκολα χρόνια ο Φίλιππος δεν ξέχασε τους παλιούς του φίλους. Γιατί δεν θέλει να τους ξεχάσει. Με ρώτησε μάλιστα για πολλά παιδιά τι κάνουν αναφέροντας τα ονόματά τους και μιλώντας με ειλικρινή θλίψη για κάποιους από τη γενιά μας που χάθηκαν μέσα στον σκληρό κόσμο των ναρκωτικών.
Μου είπε επίσης ότι έρχεται συχνά στο Μενίδι και στην παλιά του γειτονιά για χάρη της μητέρας του και πως θα ήθελε να βρεθεί ξανά με παλιούς φίλους…

Και τότε διαπίστωσα με συγκίνηση πως τελικά μερικοί άνθρωποι στη ζωή δεν είναι τυχαίοι.
Κι ο Φίλιππος είναι από κείνους τους  αυτοδημιούργητους Καλλιτέχνες που μένουν πάντα στην κορυφή και διαρκώς εξελίσσονται.  
Γιατί πέρα από το ταλέντο, διακρίνονται κι από μια βαθιά συναισθηματική νοημοσύνη. Αυτή που δεν τους  αφήνει να ξεχάσουν από πού ξεκίνησαν.  Και είναι αυτή  που τους ωθεί  με καθημερινό μόχθο, να φτάνουν όλο,  και πιο ψηλά… 
…στον Δήμαρχο Αχαρνών δόθηκε το Νο001! 
ΜΕ ΑΝΑΠΝΕΥΣΤΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΕΝΑ ΑΤΟΜΟ


Υπό έλεγχο τέθηκε η πυρκαγιά που εκδηλώθηκε το πρωί σε βιοτεχνία απορρυπαντικών, στην οδό Μενελάου Λουντέμη, στις Αχαρνές Αττικής, ενώ, πριν από λίγο, ένας υπάλληλος της επιχείρησης διακομίστηκε με αναπνευστικά προβλήματα σε νοσοκομείο, με ασθενοφόρο



Δήλωση του Αντιπροέδρου του Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής Χάρη Δαμάσκου για το θάνατο του Γιώργου Καστρινάκη
Εκφράζω τα θερμά μου συλλυπητήρια για τον χαμό του συναδέλφου μου Περιφερειακού Συμβούλου, δημοσιογράφου Γιώργου Καστρινάκη  και εύχομαι στην οικογένεια του δύναμη και κουράγιο.
Ο Γιώργος βρήκε το σθένος, να αντιμετωπίσει τις δοκιμασίες της ζωής, μετατρέποντας τες σε ενέργεια, αγώνες, υποδειγματική στάση.
Κέρδισε τον σεβασμό όλων μας, επιτέλεσε μέγιστο κοινωνικό έργο, βοήθησε τους συνανθρώπους του.

Θα σε θυμόμαστε πάντα φίλε Γιώργο. Καλό σου ταξίδι.

Ο Κασσαβός διατηρεί άριστες σχέσεις και συμπαθεί ιδιαίτερα τον Μητροπολίτη Αθηναγόρα, ενώ αμέσως μετά την εκλογή του έσπευσε να συναντήσει τον Αρχιεπίσκοπο. Στην προεκλογική περίοδο οι άσπονδοι φίλοι του διέδιδαν, για λόγους ευνοήτους, ότι είναι μάρτυς του Ιεχωβά...
Ανεξάρτητα από το αν κάποιος ψήφισε ή όχι τον Κασσαβό θα συμφωνήσουμε, όλοι, ότι αυτό που του συμβαίνει αποτελεί μοναδικό φαινόμενο στην αυτοδιοικητική ιστορία της πόλης: 
Ουδέποτε άνθρωπος έχει συκοφαντηθεί τόσο πολύ και τόσο συστηματικά. Όπως επίσης, ουδέποτε έχει υπομείνει αυτή την κατασυκοφάντηση με την ψυχραιμία, το χιούμορ και την ηπιότητα του Κασσαβού.
Η υπονόμευση άρχισε εδώ και μια εικοσαετία, από την εποχή που πήρε κεφάλι στην παράταξη του Μουστακάτου, αφήνοντας πίσω τα πρώτα βιολιά. Στην αρχή δεν τους έκανε η δουλειά του. Μετά τα έβαλαν με το πτυχίο του. Όταν αποδείχθηκε το ψέμα, τους ενόχλησε ότι έγινε διευθυντικό στέλεχος σε φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης άλλων Δήμων.
Στην προεκλογική περίοδο του 2014 οι άσπονδοι φίλοι του έφτασαν στο σημείο να διαδίδουν ότι ήταν …μάρτυς του Ιεχωβά, παρόλο που είχε κάνει εκατοντάδες χιλιόμετρα συνοδεύοντας τις εικόνες στις λιτανεύσεις.
Η ίδια κατάσταση συνεχίστηκε και μετά τις εκλογές. Την ώρα που ο Κασσαβός συναντούσε τη μισή κυβέρνηση, την Περιφερειάρχη Ρένα Δούρου και όλους τους Βουλευτές της Περιφέρειας για τα προβλήματα της πόλης, τα παπαγαλάκια υποστήριζαν ότι το έκανε για τις αναμνηστικές φωτογραφίες, με προφανή στόχο να κρύψουν ότι:
 -Έκανε συμφωνία με το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη που θα αποφέρει μισό εκατ. το χρόνο στο ταμείο του Δήμου, κατοχύρωση της ιδιοκτησίας του Δήμου στην Αμυγδαλέζα και ενίσχυση της αστυνομικής δύναμης στις Αχαρνές.
-Αποσόβησε την εγκατάσταση hot spot προσφύγων που θα δημιουργούσε νέο πρόβλημα ένταξης των προσφύγων.
-Προχώρησε στη σύναψη δύο προγραμματικών συμβάσεων με την Περιφέρεια Αττικής, για τις παιδικές χαρές και τα σχολεία του Δήμου που βρίσκονταν στην εγκατάλειψη.
-Βελτίωσε χωρίς λεφτά την εικόνα της κεντρικής πλατείας και της οδού Παγκάλου κι ασφαλτόστρωσε την Αριστοτέλους.
-Νοικοκύρεψε τα οικονομικά του Δήμου, περιορίζοντας τις δαπάνες και μειώνοντας τα νοίκια.
Την ίδια τακτική ακολούθησαν οι συκοφάντες και στα οικονομικά. Όταν ο Δήμος μπήκε σε καθεστώς εξυγίανσης επιχείρησαν να τα φορτώσουν στον Κασσαβό. Παρόλο που ο Υπουργός Εσωτερικών Παναγιώτης Κουρουπλής και σύσσωμος ο Τύπος, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την έγκυρη ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, έριξαν το φταίξιμο στους προηγούμενους Δημάρχους, συνέχισαν απτόητοι, χρησιμοποιώντας ψεύτικα προφίλ στο face book για να διασπείρουν τις συκοφαντίες.
Το επόμενο βήμα είναι η συστηματική υπονόμευση του Κασσαβού στα μέλη της δημοτικής του ομάδας που δεν έχουν αποκτήσει θέσεις ευθύνης, για να εκμεταλλευτούν τη θεμιτή φιλοδοξία και τη διάθεσή τους για προσφορά. Όμως, δυστυχώς, αυτές οι θέσεις είναι πάντα λιγότερες από τους ενδιαφερομένους…
Το ερώτημα που μένει να απαντηθεί είναι που τελικά οφείλεται αυτή η πολύχρονη και συστηματική κατασυκοφάντηση του Κασσαβού, άλλοτε σε επίπεδο καφενείου κι άλλοτε με τη βοήθεια της ψηφιακής τεχνολογίας;
Η απάντηση είναι πολύ απλή. Βρίσκεται στα κέντρα εξουσίας που έχουν μάθει όλα αυτά τα χρόνια να χειραγωγούν την πόλη από το παρασκήνιο, επιβάλλοντας στο εκλογικό σώμα τους εκλεκτούς τους με κριτήρια την εντοπιότητα, την πολιτική τοποθέτηση και την καταγωγή.
Αυτά τα κέντρα εξουδετέρωσε ο Κασσαβός, δημιουργώντας έναν πολυσυλλεκτικό συνδυασμό που εκφράζει όλα τα κοινωνικά στρώματα και τις όλες τις γειτονιές του Δήμου Αχαρνών, χωρίς πολιτικές ή άλλες δεσμεύσεις. Με επικεφαλής έναν αυτοδημιούργητο άνθρωπο που ανδρώθηκε σε αυτή την πόλη χωρίς να ανήκει στα πολιτικά ή οικονομικά της τζάκια.
Πως μπορούν να αντιμετωπιστούν αυτά τα φαινόμενα εξαχρείωσης, όπως πολύ σωστά τα χαρακτήρισε ο Δήμαρχος στο πρόσφατο δημοτικό συμβούλιο; 
Μόνο με τον αυτοδιοικητικό πολιτισμό,  την υπομονή και τη νηφαλιότητα που τα έχει αντιμετωπίσει όλα αυτά τα χρόνια ο Κασσαβός. Αλλά και με διευρύνσεις σαν αυτές που έκανε μετεκλογικά με το Θανάση Κατσιγιάννη, έναν άνθρωπο με αδιαμφισβήτητη πολιτική ωριμότητα και εμπειρία.
Γιατί υπάρχουν μετριοπαθείς άνθρωποι που έχουν συνειδητοποιήσει ότι η αυτοδιοικητική ζούγκλα που έχουν επιβάλει ορισμένοι βλάπτει τα συμφέροντα της πόλης και των δημοτών…  
… ένωσε τη ζωή του με την Μαρία Μεγαγιάννη 
Κώστας Κετσιετζής
               kketsietzis@insider.gr

Σημαντικές αλλαγές στον επιχειρηματικό χάρτη των καζίνο της Αττικής φέρνει το νομοσχέδιο για την σύμβαση παραχώρησης του χώρου του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού. Η άδεια καζίνο που αποτελεί ένα από τα προαπαιτούμενα για την ολοκλήρωση της συμφωνίας με την κοινοπραξία τηςLamda Development ξεκινά ένα ιδιότυπο παιχνίδι ρουλέτας που θα δημιουργήσει νέες επιχειρηματικές ισορροπίες στον κλάδο των τυχερών παιχνιδιών.
H σύμβαση παραχώρησης του Ελληνικού που κατατέθηκε την προηγούμενη εβδομάδα στη Βουλή, υποχρεώνει το ελληνικό δημόσιο να θεσπίσει γενικό νομοθετικό πλαίσιο για τη χορήγηση αδειών λειτουργίας καζίνο και να «τρέξει» παράλληλα τον διαγωνισμό για την άδεια καζίνο εντός της έκτασης των 6.200 στρεμμάτων του παλαιού αεροδρομίου. Και όλα αυτά πρέπει να γίνουν πριν από τις 16 Νοεμβρίου όπου λήγει η σχετική προθεσμία που έχει το δημόσιο για να ολοκληρώσει τις υποχρεώσεις του και να εισπράξει την προκαταβολή.
Η υπόθεση, όμως, δεν είναι απλή και για να ολοκληρωθεί η διαδικασία θα πρέπει να προσδιοριστεί αρμόδιος φορέας που θα κάνει τον διαγωνισμό. Θα πρέπει επίσης να καθοριστεί αν ο διαγωνισμός θα αφορά μόνο το Ελληνικό ή και την ευρύτερη περιοχή της Αττικής.
«Τζόγος» με το Καζίνο Πάρνηθας
Η άδεια για το Ελληνικό σηματοδοτεί και την λειτουργία του πρώτου καζίνο εντός του αστικού ιστού της Αθήνας. Με αυτό τον τρόπο επαναφέρεται και ένα πάγιο αίτημα της Ελληνικό Καζίνο Πάρνηθας για μεταφορά του καζίνο σε άλλη τοποθεσία, πιθανότατα στα Βόρεια Προάστια.
Οι μέτοχοι πλειοψηφίας του Καζίνου Πάρνηθας, η οικογένεια Λασκαρίδη και ο όμιλος ΕΛΛΑΚΤΩΡπου ελέγχουν την Athens Resort Casino A.E, έχουν ζητήσει επισήμως από την προηγούμενη κυβέρνηση τη μεταφορά του καζίνο σε άλλη θέση εντός Αττικής.
Σε επιστολή που είχαν στείλει στην τότε υπουργό Τουρισμού Όλα Κεφαλογιάννη οι δύο όμιλοι υποστήριζαν πως η παραμονή του καζίνου στην Πάρνηθα δεν εξυπηρετεί καμία ανάγκη και αντιθέτως επιφέρει ζημία στο Δημόσιο και οδηγεί την επιχείρηση σε μαρασμό. Όπως ανέφεραν ο αριθμός των ξένων επισκεπτών πρακτικά είναι ανύπαρκτος, ενώ οι ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις έχουν κλείσει εδώ και χρόνια και ουδέποτε αναβαθμίστηκαν.
Δεν είναι απίθανο λοιπόν να ικανοποιηθεί το αίτημα των δύο ομίλων και το Καζίνο της Πάρνηθας να κατέβει προς τα Βόρεια Προάστια. Άρα ουσιαστικά να δημιουργηθεί και ένα δεύτερο καζίνο εντός της πόλης της Αθήνας (εκτός όμως των ορίων του Δήμου Αθηναίων). Το ενδεχόμενο αυτό το είχε αφήσει ανοιχτό και ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιος Πιτσιόρλας κατά τη διάρκεια πρόσφατης συνάντησης του με δημοσιογράφους.
Σημειώνεται ότι η Athens Resort Casino ελέγχει το 51% της Ελληνικό Καζίνο Πάρνηθας ΑΕ, ενώ το υπόλοιπο 49% παραμένει στον έλεγχο του δημοσίου μέσω της ΕΤΑΔ (Εταιρεία Ακινήτων  Δημοσίου).
Μια βιομηχανία σε μαρασμό
Ο κλάδος των καζίνο έχει επηρεαστεί σημαντικά από την κρίση. Σύμφωνα με την Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων (ΕΕΕΠ) το 2015 ο συνολικός κύκλος εργασιών των εννέα επιχειρήσεων καζίνο της Ελλάδας έφτασε τα 1,57 δισ. ευρώ, κατά 50% χαμηλότερα από τα 3,18 δισ. ευρώ του 2008.
Από το 2008 έως και σήμερα η αγορά των καζίνο κινείται κάθε χρόνο πτωτικά με εξαίρεση το 2014 όπου ο τζίρος «τσίμπησε» λίγο σε σχέση με το 2013. Από το 2008 μέχρι το 2015 τα μικτά κέρδη -δηλαδή το ποσό που προκύπτει μετά από την αφαίρεση των κερδών που διανεμήθηκαν στους παίκτες από τον κύκλο εργασιών- των εννέα καζίνο μειώθηκαν από τα 744,5 εκατ. στα 264,9 εκατ. ευρώ.
Το Καζίνο Πάρνηθας παρουσίασε το 2015 τον μεγαλύτερο κύκλο εργασιών μεταξύ των εννέα ελληνικών καζίνο, με το Καζίνο Θεσσαλονίκης να βρίσκεται στη δεύτερη θέση και το Καζίνο Λουτρακίου στην τρίτη θέση.

« Ο σκοπός της θρησκείας είναι ακριβώς για να μας βοηθάει να κατανοήσουμε το γεγονός ότι δε μπορούμε να τα εξηγήσουμε όλα. Νομίζω πως η Ορθοδοξία συντηρεί αυτό το πολύτιμο αίσθημα του μυστηρίου.» 
                                                               Sir   Στήβεν Ράνσιμαν, Βυζαντινολόγος 
ΕΠΙΚΑΙΡΑ Τεύχος 344ο                 
Του Δρ. Ιωάννη  Χρ.  Ιακωβίδη                                         
       Οι Αχαρνές ή Αχαρναί στην αρχαιότητα   , ένας από τους δήμους της Αττικής,  ανήκε στην Οινηίδα φυλή.  Η συμβολή του στον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό είναι σημαντική, αν ληφθεί  υπόψη   το πλήθος των αρχαιολογικών ευρημάτων , με κύρια τον θολωτό μυκηναϊκό τάφο , το ταφικό μνημείο   του αρχαίου τραγικού ποιητή Σοφοκλή και το αρχαίο θέατρο  του 4ου αιώνα  π. Χ.  που  αποκαλύφθηκε τον Φεβρουάριο του 2007από την αρχαιολόγο,      Μαρία Πλάτωνος  και  προβάλλεται από το « Επισκήνιον» μέσω της δραστήριας Προέδρου του  ,  Μαρίας Μίχα  . Ο Αριστοφάνης  συνέγραψε κωμωδία  υπό τον τίτλο « Αχαρνείς» , η οποία  διδάχτηκε το 425 π. Χ.
      Τη θρησκευτικότητά τους οι κάτοικοι των Αχαρνών εξέφραζαν  τους δύο τελευταίους  αιώνες  ως σήμερα  με την ανέγερση πολλών  περικαλλών ναών , από τους οποίους ξεχωρίζουν αυτοί του Αγίου Βλασίου , Επισκόπου Σεβαστείας  και της Κοιμήσεως της Θεοτόκου. Αγιογράφος και των δύο εκκλησιών διετέλεσε  ο Διονύσιος  Α. Κόμης ,ο οποίος   γεννήθηκε το 1909 στα Μαυράτα Κεφαλληνίας.  Το 1926 είχε συνδεθεί με μία εκ των πλέον επιφανών  μορφών  διεθνούς εμβέλειας   στον χώρο της  αγιογραφίας και της ζωγραφικής και  καθηγητή της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών, του Πολυτεχνείου του Μονάχου και Αθηνών, Σπύρο Βικάτο, κοντά  στον οποίο μαθήτευσε και  συνεργάστηκε στενά έως  τον  θάνατό του. Σε ηλικία 22 ετών ανέλαβε την αγιογράφηση και διακόσμηση  του Ναού της Αγίας Παρασκευής Ατσουπάδων Κεφαλληνίας. Έκτοτε  φιλοτέχνησε πολλές άλλες εκκλησίες  στα Επτάνησα, στη Μάνδρα Ελευσίνας και  στην Τρίπολη (τον καθεδρικό Ναό του Αγίου Βασιλείου), τον καθεδρικό Ναό της Μεταμόρφωσης του Σωτήρος , στα Βίλλια και πλήθος άλλων  εκκλησιών  στην Αττική . Πραγματοποίησε πολλές εξαιρετικές  ομαδικές και  ατομικές εκθέσεις, σε πανελλήνιο επίπεδο, οι οποίες απέσπασαν θετικές  κριτικές Ακαδημαϊκών , Πρυτάνεων και  Καθηγητών Ανωτάτων Σχολών Καλών Τεχνών, και απονομές χρυσών μεταλλίων.
Τιμές από Κύπρο μέχρι ΗΠΑ
            Η  Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών τον βράβευσε  το 1927 με το τότε όχι ευκαταφρόνητο ποσό  των 100.000 δρχ.  Ο ποιητής Μιλτιάδης Μαλακάσης, το 1937,   ενθουσιασμένος  από το έργο του « Η Πλατυτέρα των Ουρανών» , αφιέρωσε ειδικά για αυτό ένα τετράστροφο   ποίημα θρησκευτικού περιεχομένου, υπό τον τίτλο «Χαίρε Μαρία Χαριτωμένη»,  που μελοποίησε ο καθηγητής της Μουσικής  και συνθέτης,  Σπύρος Καψάσκης. Ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου Μακάριος τον προσκάλεσε  , τον Ιούνιο του 1959, στη μεγαλόνησο ,  για να του εκφράσει τις ευχαριστίες και  να τον συγχαρεί λόγω των  υπέροχων  εθνοθρησκευτικών  συνθέσεων και ύμνων , βασισμένων  στους ηρωικούς αγώνες της. Η κυβέρνηση των ΗΠΑ τον τίμησε το 1963 εξαιτίας της σύνθεσής του «Η Αποθέωση της Ψυχής του Τζων Κέννεντυ.» Έργα του (αγιογραφίες ,  ιδίως  νεοαναγεννησιακής τεχνοτροπίας, σκίτσα και διάφορες συνθέσεις,  νεκρές φύσεις και  πορτραίτα ) φιλοξενούνται σε ατομικές συλλογές στη χώρα μας  και στο εξωτερικό. Απεβίωσε το   1992. 
« Προσευχόταν και δούλευε»
    Ο  ζωγράφος – αγιογράφος  Χρήστος    Τσεβάς    αφηγείται το εξής περιστατικό που αποδεικνύει τη σοβαρότητα και υπευθυνότητά  του :  «Ο  Κόμης   είχε  μια  παραγγελία   από  την  Αμερική,  την  Αγία  Βαρβάρα, γύρω  στο  ΄50(…),  ήταν   πολύ  δύσκολες  οι  καταστάσεις   τότε. Τη  δούλευε  κι  εγώ  έβλεπα  ότι  ήταν  έτοιμη.  Του  έλεγα «δάσκαλε, γιατί  δεν  τη  στέλνεις,  να πάρεις τα  λεφτά;»  Μού  έλεγε  ότι  δεν  ήταν  έτοιμη.  Εν τω μεταξύ   έστελναν   γράμματα    και  ζητούσαν  την εικόνα,  αλλιώς    θα ακύρωναν  την  παραγγελία. Εκείνος  όμως  έλεγε   ότι  δεν  ήταν  έτοιμη.(…)  Όταν    την τελείωσε , νόμιζες  ότι  τα  δάκρυα   έτρεχαν  απ΄  έξω  από  τα μάτια.(…) Αυτός  ήταν  ο  Κόμης.(…) Η τελειότητα .(…) Όταν  έμπαινε  στην  εκκλησία   γονάτιζε και  προσευχόταν(…),  ύστερα  έπιανε  δουλειά.(…) Η  Τέχνη  ήταν  μέσα  στην   ψυχή  του.»  Από το Δ.Σ. του Ομίλου  Φίλων της Δημοτικής  Πινακοθήκης έχει  ήδη προταθεί στον νυν Δήμαρχο Αχαρνών  Γιάννη  Κασσαβό να μετονομαστεί μία οδός σε « Διονυσίου  Κόμη.»
        Πρόσφατα λειτούργησαν δύο εξαιρετικές εκθέσεις-αφιερώματα  , που περιελάμβαναν φωτογραφικό και άλλο υλικό ,  με τίτλο « « Ιεροί ναοί και θρησκευτικές πανηγύρεις στις Αχαρνές: Πορεία μέσα στο χρόνο» υπό  την αιγίδα του Δήμου Αχαρνών. Η πρώτη αφορούσε  τον Ιερό Ναό Αγίου Βλασίου και τις  θρησκευτικές πανηγύρεις  και οργανώθηκε  από την Ιστορική και Λαογραφική Εταιρεία Αχαρνών (Ι.Λ.Ε.Α.)* στον χώρο του μουσείου της , στην κεντρική πλατεία Αχαρνών. Ο  Σπυρίδων Π. Αναγνωστόπουλος  αναφέρει  σε βιβλίο του  ότι ο νέος (σημερινός) ναός του Αγίου Βλασίου   κτίστηκε ανατολικά του παλαιότερου ,   σε οικόπεδο που αγοράστηκε το 1866 και εγκαινιάστηκε με μεγαλοπρέπεια από τον Μητροπολίτη Αθηνών Προκόπιο το 1900 .
      Σε αυτόν ανήκουν σήμερα τα παρεκκλήσια των Αγίων Ιωάννου του Θεολόγου, Κωνσταντίνου και Ελένης , Σπυρίδωνος και Λεωνίδα. Σε πολλούς από τους εορτασμούς της Ζωοδόχου Πηγής χοροστατούσε ο εκάστοτε Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος και σε κάποιους προέστη  ο μετέπειτα Άγιος Νεκτάριος Αιγίνης!      Το  πιο πάνω πανηγύρι πραγματοποιείται  ανελλιπώς, εκτός των ετών  1913 εξαιτίας των Βαλκανικών Πολέμων  και 1941- 1944 λόγω της γερμανικής Κατοχής.  Ιδιαίτερα κατατοπιστικοί προς  τους επισκέπτες  της Έκθεσης ήταν  ο Πρόεδρός της  ,  Γιώργος Φυτάς  και ο  Αντιπρόεδρος,  Γιάννης  Μουστακάτος. 
           Επανεκθέσεις
      Έπειτα από  συνεργασία της Ιστορικής και Λαογραφικής Εταιρείας Αχαρνών με τον  ομώνυμο Δήμο, δημιουργήθηκε  Δημοτική Πινακοθήκη, η οποία φιλοξενούσε  για ένα χρονικό διάστημα  πίνακες του ζωγράφου Χρήστου Τσεβά, εμπνευσμένους από τον καθημερινό βίο  των Αχαρνέων  και την  παραδοσιακή αρχιτεκτονική .  Σήμερα, εκτίθενται  στο οίκημα της  Δημοτικής Πινακοθήκης.  Στις 16 Οκτωβρίου του 2011 επανεξετέθησαν  οι συλλογές  της Ι.Λ.Ε.Α., αφού αποκαταστάθηκε πλήρως το κτίριο   και αναδιαρθρώθηκε η παρουσίαση των εκθεμάτων , με τη χρήση ψηφιακών  μέσων και σύγχρονων μεθόδων προβολής .  Υπό ηλεκτρονική μορφή διαθέτει  τις εξής εκδόσεις  : 1. Δημήτριος  Γ. Γιώτας, Παλιά Μοναστήρια της Πάρνηθας   2. Του ιδίου  , Συμβολή στην ιστορική έρευνα της Αττικής (1821-1833) και 3. Νίκος Νέζης-Δημήτριος Γ. Γιώτας , Πάρνηθα .

      Η δεύτερη  αναφερόταν στον  Ιερό Ναό Κοίμησης της Θεοτόκου και στα -κατά καιρούς-  παρεκκλήσιά του   ( π.χ. Αγία Παρασκευή, Αγία Μαύρα, Άγιος Αθανάσιος, Άγιοι  Θεόδωροι, κλπ)  και έλαβε χώρα στη Δημοτική Πινακοθήκη. Η έκθεση είχε  οργανωθεί από τον Όμιλο Φίλων της Δημοτικής Πινακοθήκης  « Χρήστος Τσεβάς»  και λειτουργούσε  στο οίκημά της.  Τους επισκέπτες ενημέρωσαν  ο Πρόεδρος  του Ομίλου Φίλων της Δημοτικής Πινακοθήκης, Κώστας Νιώρας και η Ρένα Κουμπούρη, Υπεύθυνη Τύπου.  Αυτός ο ιερός  ναός , κατά τον  πατέρα Χαράλαμπο  Τριαντόπουλο , βάσει εγγράφου   από το αρχείο του ,   ανεγέρθηκε επί κοινοτάρχη  Ιωάννη Πηγαδά  (  1907 – 1910) . Ο  Παπαθανάσης (Αθανάσιος Χίλιος), ο πρώτος  ιερέας   της εκκλησίας,  μνημονεύεται  ως κτήτοράς της, ενώ η  προτομή  του κοσμεί  τον  περίβολο  του  ναού   .    
        Ο Αθανάσιος Κατάρας , ως μέλος των δύο συλλόγων , παρουσίασε στη Δημοτική Πινακοθήκη , την επόμενη ημέρα,   την εργασία του   με θέμα «Σταθμοί και περίοδοι στο πανηγύρι της Ζωοδόχου Πηγής», στην οποία παρέστη ο Δήμαρχος Αχαρνών  Γιάννης  Κασσαβός και πολλοί ενδιαφερόμενοι . Ο Πρόεδρος της Ι.Λ.Ε.Α. όσο και οι  παριστάμενοι συμμετείχαν ενεργά με σχολιασμό των λεγομένων. 
          Πριν  από την έναρξη της παρουσίασης, ο Πρόεδρος του Ομίλου Φίλων Δημοτικής Πινακοθήκης  , Κώστας  Νιώρας , προσέφερε  τη στήριξη του συλλόγου  στον ομόλογό του της Ιστορικής και Λαογραφικής Εταιρίας Αχαρνών ,  Γεώργιο Φυτά , ο οποίος πρότεινε να επανέλθει  το έθιμο  της καθόδου της Εικόνας της Παναγίας της Χασιάς  από τη Μονή Κλειστών στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως Θεοτόκου όπως γινόταν στο παρελθόν .Στα εγκαίνια και των δύο εκθέσεων  παρέστησαν ο Σεβασμιότατος   Μητροπολίτης Ιλίου, Αχαρνών και Πετρουπόλεως κ. Αθηναγόρας , ο  Δήμαρχος Αχαρνών,  Γιάννης  Κασσαβός , οι Πρόεδροι της Ι.Λ.Ε.Α. και του Ομίλου Φίλων της Δημοτικής Πινακοθήκης «Χρήστος Τσεβάς» , καθώς και βουλευτές ,  πολιτευτές,  παράγοντες της τοπικής αυτοδιοίκησης και πλήθος κόσμου.
         Εν κατακλείδι, ο γράφων θα ήθελε να ευχαριστήσει  θερμά  τον  Κώστα Νιώρα και την  Ρένα Κουμπούρη, που με  μεγάλη προθυμία τού απέστειλαν ηλεκτρονικά υλικό από τα εκθέματα στην Δημοτική Πινακοθήκη , υποβοηθητικό για τη συγγραφή του παρόντος  άρθρου . Το έργο της Σταματίνας Στριφτού -Βάθη  αποτελεί  σημαντική συμβολή για όσους επιθυμούν να μελετήσουν διαχρονικά και   από κάθε άποψη  αυτόν τον ιστορικό τόπο.   Τα προαναφερθέντα πολιτιστικά δρώμενα   τιμούν τον  Δήμο Αχαρνών   και τα Δ.Σ.  της  Ι.Λ.Ε.Α. και του  Ομίλου  Φίλων Δημοτικής Πινακοθήκης που συντελούν στην αναβάθμιση της  Αττικής εν γένει   . Για αυτό όλοι οι διοργανωτές είναι άξιοι θερμών συγχαρητηρίων.
*     Η Ι.Λ.Ε.Α.  , που αποτελεί  τον κυριότερο πολιτιστικό φορέα,   ιδρύθηκε το 1981, κατόπιν πρωτοβουλίας  του Ελληνικού Ορειβατικού Συλλόγου Αχαρνών. Aπό   το 1977 προέβη  στη σύσταση  και οργάνωση του Λαογραφικού  Μουσείου , το οποίο  το 1982   έθεσε υπό τη διοίκησή της  . Ανάμεσα στις συλλογές του, υπάρχει μία από τα  μερικά προσωπικά αντικείμενα του Αλέξανδρου Πάντου,  ιδρυτή μαζί με τον Κύπριο Γεώργιο Φραγκούδη,  του Παντείου Πανεπιστημίου (της  τότε Παντείου Σχολής) . Στόχοι της  είναι- μεταξύ άλλων-  η πολιτιστική  και μορφωτική προαγωγή των μελών της , η  ανάδειξη  του αρχαιόφιλου πνεύματος, η ανεύρεση,  και διαφύλαξη  του παντοειδούς λαογραφικού και  ιστορικού υλικού του Δήμου Αχαρνών, αλλά και  της ευρύτερης  Ελλάδας , όπως και η συνεχής βελτίωση της προσφοράς του  Λαογραφικού Μουσείου Αχαρνών. Ταυτοχρόνως συμβάλλει  στην προστασία του οικολογικού , πολιτιστικού και  οικιστικού περιβάλλοντος. 
                                                        Ενδεικτική βιβλιογραφία
- Αναγνωστόπουλος Π. Σπυρίδων, Ο Πολιούχος των Αχαρνών,  Ιστορία του Ιερού Ναού Αγίου Βλασίου Αχαρνών ( Μενιδίου), Αντί προλόγου: Πρωτοπρεσβύτερος Αναστάσιος  Βερρόπουλος, Γραφικές Τέχνες Γιώργος Παπανικολάου , Αθήνα, 1989.
-Αχαρναϊκή, εφημερίδα, αρ. φύλλου 143,  8 Μαϊου 2016.
-Αχαρνόραμα, εφημερίδα, αρ. φύλλου 45,   Μάιος 2016.
-Γκίρας Αλέξανδρος, Αχαρναί, Ιστορία τριών χιλιετηρίδων, Αθήνα,  1949.
-Ιακωβίδης Χρ. Ιωάννης , «Χρήστος Τσεβάς .Βαθιά υπόκλιση στον λαϊκό ζωγράφο. Δώρισε έργα του για τη δημιουργία της Δημοτικής Πινακοθήκης Αχαρνών, που φέρει πια το όνομά του », στο εβδομαδιαίο περιοδικό ΕΠΙΚΑΙΡΑ, τεύχος 334 .

-Κουμπούρη Ρένα, «Η ενδυμασία και η θέση της γυναίκας στις Αχαρνές: Μια σχέση εξάρτησης»( Από το Διαδίκτυο)
- Παντελίδου Αικ., Ζαγκουδάκη Ελ., Μαργώνη Μ., «Εργασίες στερέωσης και αποκατάστασης εκκλησιών Αχαρνών- νέα στοιχεία: Άγιος Ιωάννης, Άγιοι Θεόδωροι, Άγιος Γεώργιος Βουρδουμπά, Ι. Ν. Κοιμήσεως Θεοτόκου», 10ο Συμπόσιο Ιστορίας- Λαογραφίας Αττικής, 20- 23 Οκτωβρίου 2011, Πρακτικά υπό έκδοση, σελ. 366-372.
- Sir Στήβεν Ράνσιμαν: «Τι ήταν το Βυζάντιο και γιατί Βυζάντιο σημαίνει Ελλάδα» .Συνέντευξη στην ΕΤ3 ( Από το Διαδίκτυο)      

-Στριφτού-Βάθη Σταματίνα, Αχαρναί, Αχαρνές,  2009.
- Φυτάς  Γιώργος ,  Μενίδι : Ξεχασμένες Ιστορίες Καθημερινών Υπερηρώων,  υπό  έκδοση .
Στην τελική… ευθεία βρίσκεται η προετοιμασία των «μπλε» για την έναρξη του νέου πρωταθλήματος της Football League.
Τη δεδομένη στιγμή υπάρχει αβεβαιότητα για το πότε θα γίνει η σέντρα στο πρωτάθλημα της δεύτερης τη τάξει εθνικής κατηγορίας και ουδείς γνωρίζει αν θα ξεκινήσει η δράση μέσα στον Οκτώβριο.
Ωστόσο, οι ομάδες της κατηγορίας είναι αναγκασμένες να κάνουν τα πλάνα τους ακόμα και μ’ αυτό το «καθεστώς». Για τον λόγο αυτό, η Καλλιθέα θα δώσει φιλικό παιχνίδι κόντρα στον Αχαρναϊκό στο «Ελ Πάσο», το απόγευμα της Κυριακής (25/9) στις 17:00.