Τελευταια Νεα
Φόρτωση...

ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΧΑΡΝΩΝ: Μεγαλείο στο Μέγαρο, τραγωδία στο δικαστήριο…

Επάνω άποψη της κατάμεστης αίθουσας ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ του Μεγάρου Μουσικής, το πάνελ και οι ομιλητές της εκδήλωσης και κάτω το θεατρικό δρώμενο από την κωμωδία του Αριστοφάνη ΑΧΑΡΝΗΣ 
Με μια μεγαλειώδη πολιτιστική εκδήλωση, στο ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝ γιόρτασαν, το βράδυ της Τρίτης 17 Ιανουαρίου 2017, οι Αχαρνές τα δέκα χρόνια από την αποκάλυψη του αρχαίου Θεάτρου. Μια αποκάλυψη που κατέγραψε, δικαιωματικά, την πόλη στον αρχαιολογικό χάρτη της Αττικής και ανάγκασε τους αρχαιολόγους να αναθεωρήσουν τις απόψεις τους για την πολιτιστική ταυτότητα του αρχαίου Δήμου, ο οποίος υπήρξε από τους μεγαλύτερους της αρχαίας Αθήνας.
Αυτό ακριβώς επεσήμανε η αρχαιολόγος Μαρία Πλάτωνος που σύνδεσε την καριέρα της με τη μεγάλη αρχαιολογική ανακάλυψη. Στην παραστατική ομιλία της υπενθύμισε ότι οι αρχαιολόγοι, μέχρι το 2007, πιθανολογούσαν την ύπαρξη του αρχαίου θεάτρου από δύο επιγραφές που βρέθηκαν, η μια στους Σαράντα Μάρτυρες και η δεύτερη κοντά στο Ναό του Αη Γιάννη, απέναντι από το σχολικό συγκρότημα της οδού Λιοσίων. Δεν παρέλειψε ακόμα να επισημάνει ότι η αποκάλυψη του αρχαίου θεάτρου άλλαξε την εικόνα που είχαν οι αρχαιολόγοι για τους κατοίκους των Αχαρνών, τους οποίους θεωρούσαν τραχείς, ορεσείβιους και ακαλλιέργητους.
Η ομιλία του ομότιμου καθηγητή κλασσικής αρχαιολογίας στο Εθνικό και Καποδοστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Βασίλη Λαμπρινουδάκη με θέμα «Ο δήμος και το θέατρο» μετέφερε την εικασία ότι το αρχαίο θέατρο ήταν μικρό για το πληθυσμιακό μέγεθος του αρχαίου Δήμου κι ότι κατά πάσα πιθανότητα υπάρχει κι ένα μεγαλύτερο. Όμως έσπευσε να επισημάνει ότι πρόκειται για υπόθεση που δεν έχει τεκμηριωθεί. Αναφερόμενος στη σημασία της αποκάλυψης του αρχαίου θεάτρου τόνισε ότι, σε αντίθεση με τους άλλους Δήμους της Αττικής, οι Αχαρνές διέθεταν για τις λατρευτικές, κοινωνικές και θεατρικές ανάγκες τους έναν αμφιθεατρικό χώρο, παρόμοιο με αυτούς που διαμορφώθηκαν στους κλασσικούς και μετακλασσικούς χρόνους σε διάφορες πόλεις της Ελλάδος.
Το πρόγραμμα των ομιλιών άνοιξε η  προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Ανατολικής Αττικής Αναστασία Λαζαρίδου με θέμα «Αρχαία μνημεία και κοινωνικός ιστός. Το παρόν και το μέλλον».
Την εκδήλωση προλόγισε η Πρόεδρος του συλλόγου ΕΠΙΣΚΗΝΙΟΝ Μαρία Μίχα και τη συντόνισε ο Πρόεδρος του Συλλόγου ΔΙΑΖΩΜΑ και πρώην Υπουργός Σταύρος Μπένος. Οι δύο φορείς είχαν την πρωτοβουλία και την οργανωτική ευθύνη σε συνεργασία με το MEGARON PLUS.
Ο ευρηματικός επίλογος γράφτηκε με ένα θεατρικό δρώμενο, βασισμένο στην κωμωδία του Αριστοφάνη ΑΧΑΡΝΗΣ, το οποίο παρουσίασαν ο διακεκριμένος ηθοποιός Νίκος Ορφανός και σπουδαστές της Δραματικής Σχολής του Θεάτρου Τέχνης ΚΑΡΟΛΟΣ ΚΟΥΝ. Συμμετείχαν οι εξ Αχαρνών, ηθοποιοί Γιάννα Μαλακατέ, Νίκος Νίκας και Αντώνης Γκρίτσης και το μουσικό σύνολο των καθηγητών του Δημοτικού Ωδείου Αχαρνών, αποτελούμενο από τους καθηγητές Θανάση Κατάρα (φλάουτο), Νίκο Μπουρνέλη (πιάνο), Μιχάλη Σωτηράκη (μπουζούκι) και Κώστα Χατζηγεωργίου (κιθάρα).  
Το δρώμενο βασίστηκε στη μετάφραση του Λεωνίδα Ζενάκου, στη σκηνοθεσία του Κωστή Καπελώνη και στη μουσική του Χρήστου Λεοντή. Μάλιστα οι δύο τελευταίοι παρευρέθηκαν στην εκδήλωση.
Σύντομο χαιρετισμό απηύθυνε ο Δήμαρχος Αχαρνών Γιάννης Κασσαβός ο οποίος έκανε λόγο  για δύο δρόμους που συνδέονται με την αποκάλυψη του αρχαίου θεάτρου. «Ο ένας έχει να κάνει με την προσπάθεια του Δήμου να ευαισθητοποιήσει τους δημότες και ιδιαίτερα τα παιδιά για τη σημασία του αρχαίου δράματος, μέσω των προγραμμάτων θεατρικής αγωγής και ο δεύτερος σχετίζεται με τη γραφειοκρατία και τις απαλλοτριώσεις» τόνισε χαρακτηριστικά.  
Ο δεύτερος δρόμος όπως αντελήφθησαν, με τον πιο οδυνηρό τρόπο, οι πάνω από 450 θεατές της αίθουσας ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ, αποτελεί πραγματική τραγωδία. Έκπληκτοι πληροφορήθηκαν ότι, το πρωί της ίδιας μέρας, αναβλήθηκε, για πολλοστή φορά, η δίκη για την απαλλοτρίωση των ιδιοκτησιών που περιβάλλουν το αρχαίο θέατρο.
Τραγική ειρωνεία για να μιλήσουμε με θεατρικούς όρους…  
Δείτε στο βίντεο αποσπάσματα από το πολύ ενδιαφέρον θεατρικό δρώμενο:

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου