Ο Δήμαρχος Αχαρνών κ. Γιάννης Κασσαβός, σας προσκαλεί το Σάββατο 9 Ιουνίου 2018 και ώρα 11.00 στην Αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Αχαρνών, στην παρουσίαση των Μεταπτυχιακών Εργασιών των σπουδαστών του Διατμηματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών Αρχιτεκτονική & Σχεδιασμός του Χώρου στην Κατεύθυνση "Πολεοδομία & Χωροταξία" του μεταπτυχιακού μαθήματος "Προσεγγίσεις του εφαρμοσμένου αστικού σχεδιασμού στην Ελλάδα"
Διδάσκοντες:
Κ. Σερράος (συντονιστής), Ε. Κλαμπατσέα
Προσκεκλημένος καθηγητής:
Klaus Kunzmann με θέμα "Understanding Urban Development in Germany", του Πολυτεχνείου του Dortmund
Σύμβουλοι:
• Α. Αραβαντινός (χρήσεις γης – κέντρα)
• Θ. Βλαστός – Ε. Μπακογιάννης (βιώσιμη κινητικότητα)
• Β. Καρβουντζή – M. Παπαβασιλείου (σχεδιασμός δημόσιου χώρου)
• A. Κουδούνη (διοίκηση, θεσμικά εργαλεία)
• Ν. Πάγκας (περιβάλλον)
• Γ. Σπηλιοπούλου (ο χώρος ως επενδυτικό πεδίο)
• Π. Τουρνικιώτης (ιστορικότητα στο αστικό περιβάλλον)
• N. Χατζηδάκη, Ι. Χάλαρης (υλοποίηση του σχεδιασμού στους ΟΤΑ)
• Ι. Ψυχάρης (οικονομική του χώρου).
Συμμετέχων: Ν. Γεωργακόπουλος, υπ. δρ. ΕΜΠ
Μελέτη περίπτωσης για την άσκηση του εφαρμοσμένου πολεοδομικού – αστικού σχεδιασμού αποτελεί ο Δήμος Αχαρνών.
Η διδακτική ομάδα παρέχει τον κύριο όγκο των βασικών αναλυτικών δεδομένων και στοιχείων που αφορούν αυτή την περιοχή μελέτης και είναι απαραίτητα για την πορεία της άσκησης.
Σκοπός του μαθήματος είναι η κατά το δυνατόν σφαιρική και συστηματική προσέγγιση πρακτικών ζητημάτων εφαρμογής του σχεδιασμού στην Ελλάδα, στην κλίμακα του αστικού χώρου.
Το μάθημα εστιάζει το ενδιαφέρον του σε ένα πραγματικό πρόβλημα πολεοδομικού/ αστικού σχεδιασμού, για το οποίο οι σπουδαστές καλούνται ενεργώ-ντας ως "μελετητές"/ "σχεδιαστές" του χώρου, στη βάση της διεπιστημονικής προσέγγισης των ζητημάτων του χώρου, να διατυπώσουν και να υποστηρίξουν κατάλληλες προτάσεις.
Το μάθημα παρέχει επιπλέον επιλεγμένες βασικά στοιχεία μεθοδολογίας και τεχνικών πολεοδομικού και αστικού σχεδιασμού, ενώ επιχειρεί τέλος να εμπλουτίσει το γνωστικό υπόβαθρο των συμμετεχόντων σπουδαστών, κυρίως όσον αφορά κατευθύνσεις για το σχεδιασμό και υλοποιημένα παραδείγματα/ καλές πρακτικές για τους τομείς εκείνους στους οποίους επικεντρώνεται το ενδιαφέρον.