Πως είδε τα θέματα των μαθηματικών ο Γιάννης Καβαλιέρος από το φροντιστήριο ΑΛΜΑ

 


Μιας και έχουν περάσει λίγες ώρες , θα ήθελα να κάνω μία αποτίμηση των σημερινών θεμάτων στα μαθηματικά προσανατολισμού της Γ΄Λυκείου .

Ζήτημα Α : Η θεωρία που ζητήθηκε στα ερωτήματα Α1 , Α2 , Α3 ήταν σαφής χωρίς παρερμηνείες , ενώ οι ερωτήσεις Σ Λ στο Α4 τις θεωρώ κραχτές από την θεωρία , χωρίς ιδιαίτερες παγίδες . Ένας μαθητής που έχει διαβάσει καλά και είναι προσεκτικός , δεν θα αντιμετώπισε καμία δυσκολία και το πιθανότερο θα ήταν να πετύχει και το 25/25 .

Ζήτημα Β : Β1 , Β2 , Β3 είναι αρκετά κλασσικά ερωτήματα που έχουν γίνει από την πλειοψηφία των καθηγητών σε σχολεία και φροντιστήρια . Ένας μέτριος ή ακόμα και αδύναμος μαθητής , θα μπορούσε να πάρει μόρια από αυτά , αν όχι όλα σίγουρα κάποια , μιας και η συνάρτηση που δινόταν , ως πολυωνυμική , προσφέρεται για αυτό . Το Β4 ήταν σχετικά απαιτητικό ερώτημα για Β θέμα , πολύ πιθανό να έχει ζορίσει και καλούς μαθητές , παρόλο που η λύση του είναι σχετικά εύκολη . Η πλειοψηφία των μαθητών όμως θεωρώ ότι το συγκεκριμένο ερώτημα δεν θα το έχει γράψει , ακόμα και καλοί μαθητές θα έχουν απώλεια σε αυτό .

Ζήτημα Γ : Ωραίο θέμα , με κλασσικά επίσης ερωτήματα που θεωρώ ότι έχουν δουλευτεί από την μεγάλη πλειοψηφία των μαθητών . Συγκεκριμένα τα ερωτήματα Γ1 , Γ2 , Γ3 θα έχουν γίνει από μεγάλο μέρος των μαθητών , οι καλοί μαθητές δύσκολα θα έχουν απώλεια σε αυτά , ενώ οι μέτριοι θα μπορόύν να διεκδικήσουν τουλάχιστον το 50% της μοριοδότησης των συγκεκριμένων ερωτημάτων . Ακόμα και ένας αδύνατος μαθητής σίγουρα θα έχει πάρει τα 2 μόρια του Γ1 , ίσως και άλλα 3-4 από τα υπόλοιπα . Το Γ4 , ερώτημα με τον μισητό για τα παιδιά ρυθμό μεταβολής . Παρόλο που η φετινή εκδοχή που ζήτηθηκε είναι σχετικά ήπια , η πλειοψηφία των μαθητών επειδή απεχθάνεται τον ρυθμό μεταβολής δεν θα έχει γράψει το συγκεκριμένο ερώτημα . Ένας καλά διαβασμένος μαθητής που είναι ψύχραιμος και δεν έχει πάρει με φόβο τον ρυθμό μεταβολής , νομίζω ότι το πιθανότερο είναι να το λύσει όλο .

Ζήτημα Δ : Πολύ ωραίο θέμα , απαιτητικό αρκετά και είναι αυτό που θα ξεχωρίσει τον καλό και εύστροφο μαθητή . Είναι όμως πολύ δύσκολα προσεγγίσιμο θέμα για έναν μέτριο , ενώ ο αδύνατος μαθητής δεν θα ακουμπήσει ούτε ερώτημα το πιθανότερο . Συγκεκριμένα το ερώτημα Δ1 ενώ είναι σαφές τι ζητάει και ο τρόπος λύσης του είναι ξεκάθαρος , θα έχει παιδέψει αρκετά τα παιδιά λόγω ενός συγκεκριμένου μετασχηματισμού που απαιτείται αλλά και λόγω κάποιων αποκρουστικών οπτικά πράξεων . Το Δ2 , και τα δύο υποερωτήματά του έχουν δουλειά και απαιτούν γνώση της θεωρίας σε πολύ καλό επίπεδο , καθώς και ειδικές τεχνικές . Στο ερώτημα Δ3 , το υποερώτημα (i) θα απαντηθεί από τους καλούς μαθητές , ίσως και από κάποιους μέτριους . Το υποερώτημα (ii) θα απαντηθεί ολοκληρωτικά από ελάχιστους μαθητές , μόνο την προφανή ρίζα θα δούν σίγουρα . Είναι , μαζί με το Δ4 , τα πλέον σκληρά ερωτήματα του διαγωνίσματος . Το Δ4 απαιτεί άριστη γνώση επίλυσης ασκήσεων και τεχνικών , καθώς και ιδιαίτερα κριτική σκέψη εφοδιασμένη με αρκετή φαντασία . Ακόμα και καλά προετοιμασμένοι μαθητές θα έχουν αντιμετωπίσει πολύ σοβαρές δυσκολίες με αυτά τα δύο ερωτήματα .

Αυτή είναι λοιπόν η άποψή μου για τα σημερινά θέματα των μαθηματικών . Οι μαθητές που θα έχουν γράψει πάνω από 90 θα είναι λίγοι ως συνήθως , στην κλίμακα 70-90 θα βρεθεί η πλειοψηφία των καλά διαβασμένων και δουλεμένων μαθητών , ενώ το περιζήτητο 50 από πολλούς στα μαθηματικά , μάλλον ήταν πιο εύκολα προσεγγίσιμο φέτος . Στα οικονομικά πάντως , από στατιστικής άποψης τουλάχιστον , αναμένω τα αποτελέσματα που βλέπουμε δυστυχώς κάθε χρόνο ...

Καλά αποτελέσματα στα παιδιά και καλή συνέχεια στα υπόλοιπα μαθήματα , καθώς η μάχη τους ακόμα δεν έχει τελειώσει .....
Ευχαριστώ!!

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου