Τελευταια Νεα
Φόρτωση...

Γιώργος Καραμέρος «Ανάπλαση της Λεωφόρου Καραμανλή στις Αχαρνές χωρίς σηματοδότες σε διασταυρώσεις καρμανιόλα»


ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τους κ.κ. Υπουργούς

Υποδομών και Μεταφορών

Εσωτερικών

ΘΕΜΑ «Ανάπλαση της Λεωφόρου Καραμανλή στις Αχαρνές χωρίς σηματοδότες σε διασταυρώσεις καρμανιόλα»

Τρία έτη μετά από την εκκίνηση της διαδικασίας για την ανάπλαση της Λεωφόρου Καραμανλή στον Δήμο Αχαρνών, το έργο δείχνει να εισέρχεται στην τελική ευθεία με τη συμβασιοποίησή του. Η ανάπλαση αφορά μια απόσταση σχεδόν δύο χιλιομέτρων και ξεκινά από τη συμβολή της Λεωφόρου Καραμανλή με την οδό Αγίας Τριάδος («διασταύρωση Φειδά») έως τη Λεωφόρο Πάρνηθος.

Το συγκεκριμένο έργο, αν και μισό σε σχέση με το μήκος της Λεωφόρου Καραμανλ, κρίνεται απολύτως απαραίτητο για την ενίσχυση της βιώσιμης κινητικότητας στην περιοχή καθώς πρόκειται για μια βασική οδική αρτηρία του Δήμου Αχαρνών με χιλιάδες επιβατηγά και φορτηγά οχήματα να διέρχονται καθημερινά υπό συνθήκες δεκαετίας του ΄70. Ωστόσο, ο δρόμος δεν πληροί βασικές προϋποθέσεις ασφάλειας. Το κόστος, με βάση την προσφορά του αναδόχου, προσεγγίζει τα 6.880.000 ευρώ πλέον ΦΠΑ ενώ, σύμφωνα με το Σχέδιο 1.4 της προτεινόμενης διαμόρφωσης και σήμανσης τμήματος του έργου (Αγίας Τριάδος έως Μόλας και Ασπασίας Πιτσιλού), δεν υπάρχει σχεδιασμός για την τοποθέτηση φωτεινού σηματοδότη ρύθμισης της κυκλοφορίας, παρότι εξακολουθεί να υφίσταται η δυνατότητα στροφής και προς τις δύο κατευθύνσεις των διασταυρούμενων οδών.

Ως προς τη σήμανση της συγκεκριμένης διασταύρωσης που έχει αποβεί καρμανιόλα για πεζούς και οδηγούς, το Σχέδιο περιλαμβάνει μόνο την τοποθέτηση ενός σήματος υποχρεωτικής διακοπής πορείας (STOP) στο βόρειο σημείο της διασταύρωσης της Αγίας Τριάδος με την Λεωφόρο Καραμανλή. Με βάση την πραγματική εικόνα κυκλοφορίας στη συγκεκριμένη διασταύρωση εύλογα προκύπτει ανησυχία για την ασφάλεια των πολιτών. Κρίνεται απαραίτητο, λοιπόν, να ληφθούν εκτάκτως όλα τα απαραίτητα μέτρα ως προς την ύπαρξη φωτεινού σηματοδότη καθώς και να τοποθετηθεί η κατάλληλη σήμανση σε όλες τις κατευθύνσεις της διασταύρωσης για να ελαχιστοποιηθεί οποιαδήποτε πιθανότητα ατυχήματος.

Επειδή η Λεωφόρος Καραμανλή αποτελεί κεντρική οδική αρτηρία του Δήμου Αχαρνών που απαιτεί αυξημένα μέτρα ασφαλείας για τους οδηγούς, επιβάτες και πεζούς,

Επειδή η διασταύρωση της Λεωφόρου Καραμανλή με την οδό Αγίας Τριάδος κρίνεται έως σήμερα επικίνδυνη για την πρόκληση ατυχημάτων και η μόνη ουσιαστική παρέμβαση της ανάπλασης στο σημείο αφορά στη διαπλάτυνση της Λεωφόρου,

Επειδή η ασφάλεια των πολιτών αποτελεί βασική υποχρέωση του κράτους και των κατά περίπτωση αρμοδίων αρχών,

Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:

1. Σε ποιες μελέτες στηρίχθηκε η πρόταση του Σχεδίου 1.4 που δεν προβλέπει καμιά παρέμβαση κυκλοφορίας στη διασταύρωση πέραν του σήματος διακοπής πορείας στο βόρειο σημείο διασταύρωσης της οδού Αγίας Τριάδος με τη Λεωφόρο Καραμανλή στο Δήμο Αχαρνών;
2. Ποιες δυνατότητες υφίστανται για την τροποποίηση του Σχεδίου 1.4 της προτεινόμενης διαμόρφωσης και σήμανσης για τη διασταύρωση;
3. Με ποια διαδικασία μπορεί να τοποθετηθεί φωτεινός σηματοδότης στη συγκεκριμένη διασταύρωση;
4. Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης της σύμβασης της ανάπλασης της Λεωφόρου Καραμανλή;

Ο Ερωτών Βουλευτής

Καραμέρος Γεώργιος

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου