«Η απάντηση στο δίλημμα του τι Ευρώπη θέλουμε και σε ποια κατεύθυνση, θα είναι η μεγάλη μάχη των ευρωεκλογών, που πρέπει να κερδίσουν οι προοδευτικές, αριστερές δυνάμεις, απέναντι στον άκρατο νεοφιλελευθερισμό που κυριαρχεί σήμερα στις ευρωπαϊκές πολιτικές και την έκρηξη της ακροδεξιάς» τόνισε σήμερα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρ. Σπίρτζης.
Μιλώντας σε ανοικτή πολιτική εκδήλωση για τα «Δημόσια αγαθά και τη δίκαιη ανάπτυξη» που διοργάνωσε ο ΣΥΡΙΖΑ ΟΜ ΕΥΔΑΠ, ο κ Σπίρτζης υπογράμμισε ότι «η ανάπτυξη δεν είναι έννοια ουδέτερη. Έχει κοινωνικό και πολιτικό πρόσημο. Δεν είναι έννοια τεχνοκρατική όπως προσπαθούν να πείσουν οι δυνάμεις του παλαιοκομματισμού, αλλά πρόβλημα βαθύτατα κοινωνικό.»
"Οι νεοφιλελεύθερες πολιτικές οδήγησαν την Ευρώπη ολόκληρη και τη χώρα μας σε μια δίνη καταστροφική. Τις συνέπειες αυτής της κρίσης τις είδαμε δυστυχώς με πολύ μεγάλη ένταση στην πατρίδα μας", είπε ο υπουργός Υποδομών, και προσέθεσε ότι «επιτέλους κάποιοι πρέπει να απολογηθούν για αυτές τις νεοφιλελεύθερες επιλογές και πού οδήγησαν αυτές τη χώρα και το λαό της. Μετά από 4 χρόνια μάχη, με καλά και με κακά, με πολιτικές που δε συμφωνούσαμε πολλές φορές, καταφέραμε να βγάλουμε τη χώρα από την περιπέτεια των μνημονίων , και τώρα με Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο εκπονημένο μπορούμε να μιλάμε για «δίκαιη ανάπτυξη». Ανάπτυξη για τους πολλούς. Βγάζουμε τη χώρα από τη λογική που επί χρόνια την είχαν καταδικάσει, δηλαδή του δανείζομαι για να καταναλώνω".
Η κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα «βάθυνε» την κοινωνική πολιτική σε δύσκολες στιγμές, επεσήμανε ο κος Σπίρτζης , υπογραμμίζοντας ότι την ίδια πολιτική σε μεγαλύτερη ένταση κι έμφαση θα συνεχίσει ιδίως σε ό,τι αφορά στα κοινωνικά αγαθά, όσο κι αν οι αντίπαλοί της εμμένουν στο αντίθετο.
"Για πρώτη φορά η χώρα απέκτησε Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο για τις υποδομές και για τις μεταφορές. Δεν υπήρχε καν θεσμοθετημένη έστω μια Γενική Διεύθυνση. Σήμερα υπάρχει αυτό το σχέδιο. Όχι φτιαγμένο σε κλειστά γραφεία από «σοφούς» ή με βάση τι εξυπηρετεί συγκεκριμένα συμφέροντα, αλλά μέσα από την ανοιχτή διαδικασία των περιφερειακών αναπτυξιακών συνεδρίων όπου όλοι ο φορείς κατέθεσαν τις προτάσεις τους. Προτάσεις που επεξεργάστηκαν, έγιναν μελέτες και κατατέθηκε ολοκληρωμένο και ιεραρχημένο σχέδιο για τις πραγματικές ανάγκες της χώρας μέχρι το 2037".
Ανέπτυξε επίσης το πλαίσιο των μεγάλων έργων που ολοκληρώθηκαν, γίνονται και ξεκινούν από την κυβέρνηση, υπογραμμίζοντας ότι οι διαγωνισμοί που «τρέχουν» ή άμεσα ξεκινούν με χαρακτηριστικότερα το Καστέλι και το ΒΟΑΚ, ξεπερνούν τα 5 δισ. ευρώ.
Επίθεση σε ΝΔ
«Δεν γίνεται να λειτουργεί η χώρα, όπως η ΝΔ και η ακροδεξιά της εκδοχή ήθελε, ως νησί δηλαδή. Αποκομμένη. Με το στρεβλό μοντέλο του διπόλου Αθήνας Θεσσαλονίκης. Με τη Βόρειο Ελλάδα εγκαταλελειμμένη, χωρίς υποδομές, ανθρώπινο δυναμικό, υπηρεσίες ή έργα πνοής», σημείωσε ο κ Σπίρτζης και πρόσθεσε:«Χωρίς οδικές υποδομές, ή και όταν αυτές αποφασίζονταν με υψηλότατο τίμημα για τον πολίτη, να μην έχουν προβλέψεις σύνδεσης είτε με λιμάνια, είτε με τουριστικές περιοχές, είτε με μεγάλα αστικά κέντρα, είτε με βιομηχανικές περιοχές, αναφέροντας ως χαρακτηριστικά παραδείγματα το σχεδιασμό τόσο του Ε-65 όσο και της Ιονίας Οδού. Και όλο αυτό γινόταν όλα αυτά τα χρόνια με τη λογική των «έργων για τα έργα» ή και την εξυπηρέτηση συμφερόντων, αλά όχι των αναγκών των κοινωνιών".
Ο υπουργός Υποδομών παρουσίασε αναλυτικά τόσο το σχέδιο της ανάπτυξης των σιδηροδρομικών έργων, όσο και των οδικών αξόνων και σημείωσε χαρακτηριστικά ότι όλα αυτά οφείλουν να γίνονται κάτω από συγκεκριμένο σχεδιασμό όχι απλώς για να γίνει η χώρα κέντρο, αλλά για να αποκτήσει συγκριτικό πλεονέκτημα συναναπτυσσόμενη η ίδια σε σχέση με τις άλλες γειτονικές χώρες.
Οι πρωτοβουλίες του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα ξαναέφεραν τη χώρα στο διεθνές επίκεντρο, ώστε να εκμεταλλευτούμε τα γεωστρατηγικά μας πλεονεκτήματα. Να ανοιχτούμε στην «ενδοχώρα» των Βαλκανίων και όχι μόνο, στη λογική της συνανάπτυξης και των κοινών παραγωγικών δράσεων με τους γείτονες. Στο πλαίσιο αυτό και η συμφωνία των Πρεσπών αποτελεί αχτίδα ελπίδας σε σχέση με όσα συμβαίνουν στην Ευρώπη, υπογράμμισε ο κ. Σπίρτζης , ενώ τόνισε και τη σημασία των συμφωνιών με Ρουμανία, Βουλγαρία, Σερβία και άλλες χώρες για μια σειρά πολύ μεγάλων κοινών έργων και δράσεων που θα αλλάξουν την περιοχή μας προς το καλύτερο.
Ο κ. Σπίρτζης εξαπέλυσε δριμεία επίθεση στη ΝΔ με αφορμή το εξαγγελθέν πρόγραμμά της για τις υποδομές λέγοντας χαρακτηριστικά ότι η ΝΔ απευθύνεται στον εκάστοτε επενδυτή και μόνον σε αυτόν, όταν από ολόκληρη την Αττική εξαγγέλλει ως έργο υποδομής την επέκταση της Αττικής οδού στο Ελληνικό.
Αποκάλυψε δε ότι το «πολυδιαφημισμένο» από τον κο Μητσοτάκη έργο Ελευσίνα – Θήβα – Υλίκη , με τον τρόπο που προτείνει ως αυτοκινητόδρομο εκτός των περιβαλλοντικών ζητημάτων, θα αναγκάσει το Ελληνικό Δημόσιο δηλαδή τους πολίτες να πληρώσουν αποζημιώσεις στις παραχωρήσεις της Ιονίας και του Ε-65 όπως προβλέπουν οι συμβάσεις που οι ίδιοι συνέταξαν και αναθεώρησαν!
Δεν είναι ότι δεν ξέρουν. Δεν έχουν αλλάξει. Έχουν γίνει χειρότεροι. Θέλουν να εξυπηρετήσουν συγκεκριμένα συμφέροντα και βάλουν τον πολίτη να ξαναπληρώσει αποζημιώσεις, κατέληξε ο κος Σπίρτζης.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε στην «πλήρη απαξία του ελληνικού σιδηροδρόμου από τον κ Χατζηδάκη και τη ΝΔ και το σπάσιμο του σε 6 εταιρείες, αποψιλωμένες από ανθρώπινο δυναμικό και δυνατότητες». «Εξι εταιρείες. Σαν να είχαμε τον υπερσιβηρικό» όπως σημείωσε ο ίδιος.
«Τα πεπραγμένα του κου Χατζηδάκη σε υποδομές και μεταφορές θα έπρεπε να συγκεντρωθούν σε ένα τόμο που να αναλύει τι ΔΕΝ πρέπει να κάνει ακόμη και ένας νεοφιλελεύθερος".
Παράλληλα έκανε αναφορά στο τρόπο εκποίησης της Ολυμπιακής και ποιοι ωφελήθηκαν. Στην απαξίωση του μεγαλύτερου κέντρου συντήρησης αεροσκαφών σε ολόκληρη την Ευρώπη στα Σπάτα, που αφέθηκε ανενεργό και μη λειτουργικό κ.α.
Με τη χαρακτηριστική φράση ότι νερό δεν είναι απλώς ένα κοινωνικό αγαθό, αλλά ανθρώπινο δικαίωμα, ο Χρήστος Σπίρτζης, περιέγραψε καταλυτικά τη διαφορά πολιτικής αντίληψης νεοφιλελευθερισμού και προοδευτικών δυνάμεων σε ολόκληρη την Ευρώπη, αλλά και στη χώρα μας. «Δεν είναι best practice , είναι bad practice» είπε με χαρακτηριστικά ο κος Σπίρτζης για τα πειράματα ιδιωτικοποίησης του νερού σε μια σειρά ευρωπαϊκές χώρες και τα αποτελέσματα που αυτά είχαν τόσο οικονομικά για τους πολίτες όσο και στην οφειλόμενη ποιότητα του νερού.
Η ΕΥΔΑΠ μπορεί να έχει κέρδη από την εξωστρέφειά της, την εκμετάλλευση του εξειδικευμένου επιστημονικού δυναμικού που έχει, τη συμμετοχή σε κοινοπραξίες με ελληνικές και ξένες εταιρείες σε κομβικά έργα για να παράξει υπεραξία και να αναπτυχθεί, όχι μοιράζοντας μερίσματα σημείωσε και συνέχισε λέγοντας ότι είναι υπέρ του δημόσιου χαρακτήρα της εταιρείας όχι γιατί είναι κακός ή διεφθαρμένος ο ιδιωτικός τομέας, αλλά γιατί είναι άλλη η αποστολή του δηλαδή το κέρδος και σωστά, ενώ η πολιτική σε ό,τι αφορά στα κοινωνικά αγαθά στο σύνολό τους πρέπει να έχει διαφορετική δημόσια αφετηρία και κατεύθυνση.
Μιλώντας σε ανοικτή πολιτική εκδήλωση για τα «Δημόσια αγαθά και τη δίκαιη ανάπτυξη» που διοργάνωσε ο ΣΥΡΙΖΑ ΟΜ ΕΥΔΑΠ, ο κ Σπίρτζης υπογράμμισε ότι «η ανάπτυξη δεν είναι έννοια ουδέτερη. Έχει κοινωνικό και πολιτικό πρόσημο. Δεν είναι έννοια τεχνοκρατική όπως προσπαθούν να πείσουν οι δυνάμεις του παλαιοκομματισμού, αλλά πρόβλημα βαθύτατα κοινωνικό.»
"Οι νεοφιλελεύθερες πολιτικές οδήγησαν την Ευρώπη ολόκληρη και τη χώρα μας σε μια δίνη καταστροφική. Τις συνέπειες αυτής της κρίσης τις είδαμε δυστυχώς με πολύ μεγάλη ένταση στην πατρίδα μας", είπε ο υπουργός Υποδομών, και προσέθεσε ότι «επιτέλους κάποιοι πρέπει να απολογηθούν για αυτές τις νεοφιλελεύθερες επιλογές και πού οδήγησαν αυτές τη χώρα και το λαό της. Μετά από 4 χρόνια μάχη, με καλά και με κακά, με πολιτικές που δε συμφωνούσαμε πολλές φορές, καταφέραμε να βγάλουμε τη χώρα από την περιπέτεια των μνημονίων , και τώρα με Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο εκπονημένο μπορούμε να μιλάμε για «δίκαιη ανάπτυξη». Ανάπτυξη για τους πολλούς. Βγάζουμε τη χώρα από τη λογική που επί χρόνια την είχαν καταδικάσει, δηλαδή του δανείζομαι για να καταναλώνω".
Η κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα «βάθυνε» την κοινωνική πολιτική σε δύσκολες στιγμές, επεσήμανε ο κος Σπίρτζης , υπογραμμίζοντας ότι την ίδια πολιτική σε μεγαλύτερη ένταση κι έμφαση θα συνεχίσει ιδίως σε ό,τι αφορά στα κοινωνικά αγαθά, όσο κι αν οι αντίπαλοί της εμμένουν στο αντίθετο.
"Για πρώτη φορά η χώρα απέκτησε Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο για τις υποδομές και για τις μεταφορές. Δεν υπήρχε καν θεσμοθετημένη έστω μια Γενική Διεύθυνση. Σήμερα υπάρχει αυτό το σχέδιο. Όχι φτιαγμένο σε κλειστά γραφεία από «σοφούς» ή με βάση τι εξυπηρετεί συγκεκριμένα συμφέροντα, αλλά μέσα από την ανοιχτή διαδικασία των περιφερειακών αναπτυξιακών συνεδρίων όπου όλοι ο φορείς κατέθεσαν τις προτάσεις τους. Προτάσεις που επεξεργάστηκαν, έγιναν μελέτες και κατατέθηκε ολοκληρωμένο και ιεραρχημένο σχέδιο για τις πραγματικές ανάγκες της χώρας μέχρι το 2037".
Ανέπτυξε επίσης το πλαίσιο των μεγάλων έργων που ολοκληρώθηκαν, γίνονται και ξεκινούν από την κυβέρνηση, υπογραμμίζοντας ότι οι διαγωνισμοί που «τρέχουν» ή άμεσα ξεκινούν με χαρακτηριστικότερα το Καστέλι και το ΒΟΑΚ, ξεπερνούν τα 5 δισ. ευρώ.
Επίθεση σε ΝΔ
Ο υπουργός Υποδομών παρουσίασε αναλυτικά τόσο το σχέδιο της ανάπτυξης των σιδηροδρομικών έργων, όσο και των οδικών αξόνων και σημείωσε χαρακτηριστικά ότι όλα αυτά οφείλουν να γίνονται κάτω από συγκεκριμένο σχεδιασμό όχι απλώς για να γίνει η χώρα κέντρο, αλλά για να αποκτήσει συγκριτικό πλεονέκτημα συναναπτυσσόμενη η ίδια σε σχέση με τις άλλες γειτονικές χώρες.
Οι πρωτοβουλίες του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα ξαναέφεραν τη χώρα στο διεθνές επίκεντρο, ώστε να εκμεταλλευτούμε τα γεωστρατηγικά μας πλεονεκτήματα. Να ανοιχτούμε στην «ενδοχώρα» των Βαλκανίων και όχι μόνο, στη λογική της συνανάπτυξης και των κοινών παραγωγικών δράσεων με τους γείτονες. Στο πλαίσιο αυτό και η συμφωνία των Πρεσπών αποτελεί αχτίδα ελπίδας σε σχέση με όσα συμβαίνουν στην Ευρώπη, υπογράμμισε ο κ. Σπίρτζης , ενώ τόνισε και τη σημασία των συμφωνιών με Ρουμανία, Βουλγαρία, Σερβία και άλλες χώρες για μια σειρά πολύ μεγάλων κοινών έργων και δράσεων που θα αλλάξουν την περιοχή μας προς το καλύτερο.
Δεν έχουν αλλάξει στη ΝΔ. Έχουν γίνει χειρότεροι
Αποκάλυψε δε ότι το «πολυδιαφημισμένο» από τον κο Μητσοτάκη έργο Ελευσίνα – Θήβα – Υλίκη , με τον τρόπο που προτείνει ως αυτοκινητόδρομο εκτός των περιβαλλοντικών ζητημάτων, θα αναγκάσει το Ελληνικό Δημόσιο δηλαδή τους πολίτες να πληρώσουν αποζημιώσεις στις παραχωρήσεις της Ιονίας και του Ε-65 όπως προβλέπουν οι συμβάσεις που οι ίδιοι συνέταξαν και αναθεώρησαν!
Δεν είναι ότι δεν ξέρουν. Δεν έχουν αλλάξει. Έχουν γίνει χειρότεροι. Θέλουν να εξυπηρετήσουν συγκεκριμένα συμφέροντα και βάλουν τον πολίτη να ξαναπληρώσει αποζημιώσεις, κατέληξε ο κος Σπίρτζης.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε στην «πλήρη απαξία του ελληνικού σιδηροδρόμου από τον κ Χατζηδάκη και τη ΝΔ και το σπάσιμο του σε 6 εταιρείες, αποψιλωμένες από ανθρώπινο δυναμικό και δυνατότητες». «Εξι εταιρείες. Σαν να είχαμε τον υπερσιβηρικό» όπως σημείωσε ο ίδιος.
«Τα πεπραγμένα του κου Χατζηδάκη σε υποδομές και μεταφορές θα έπρεπε να συγκεντρωθούν σε ένα τόμο που να αναλύει τι ΔΕΝ πρέπει να κάνει ακόμη και ένας νεοφιλελεύθερος".
Παράλληλα έκανε αναφορά στο τρόπο εκποίησης της Ολυμπιακής και ποιοι ωφελήθηκαν. Στην απαξίωση του μεγαλύτερου κέντρου συντήρησης αεροσκαφών σε ολόκληρη την Ευρώπη στα Σπάτα, που αφέθηκε ανενεργό και μη λειτουργικό κ.α.
Το νερό δεν είναι απλά κοινωνικό αγαθό, είναι ανθρώπινο δικαίωμα
Η ΕΥΔΑΠ μπορεί να έχει κέρδη από την εξωστρέφειά της, την εκμετάλλευση του εξειδικευμένου επιστημονικού δυναμικού που έχει, τη συμμετοχή σε κοινοπραξίες με ελληνικές και ξένες εταιρείες σε κομβικά έργα για να παράξει υπεραξία και να αναπτυχθεί, όχι μοιράζοντας μερίσματα σημείωσε και συνέχισε λέγοντας ότι είναι υπέρ του δημόσιου χαρακτήρα της εταιρείας όχι γιατί είναι κακός ή διεφθαρμένος ο ιδιωτικός τομέας, αλλά γιατί είναι άλλη η αποστολή του δηλαδή το κέρδος και σωστά, ενώ η πολιτική σε ό,τι αφορά στα κοινωνικά αγαθά στο σύνολό τους πρέπει να έχει διαφορετική δημόσια αφετηρία και κατεύθυνση.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου