Τελευταια Νεα
Φόρτωση...

Πέμπτη 30 Ιανουαρίου 2020

Το 14ο Δημοτικό Σχολείο Αχαρνών στο ARANJUEZ της Ισπανίας


Το 14ο Δημοτικό Σχολείο Αχαρνών, είναι πραγματικά ένα Ευρωπαϊκό σχολείο. Έχει ενεργητική συμμετοχή σε πλήθος προγραμμάτων στην ευρύτερη Ευρωπαϊκή εκπαιδευτική κοινότητα. Ειδική κατηγορία όμως είναι τα προγράμματα COMENIUS, και ERASMUS+ καθώς περιλαμβάνουν μετακινήσεις εκπαιδευτικών και μαθητών στις Ευρωπαϊκές χώρες και χρηματοδοτούνται γι αυτό από την ΕΕ. Οι γνώσεις και οι εμπειρίες που αποκομίζουν οι εμπλεκόμενοι είναι ανεκτίμητες και πολύτιμες και γι αυτό το σχολείο την τελευταία δεκαετία έχει αναλάβει τις ευθύνες και τον υπερβάλλοντα όγκο εργασίας και έχει υλοποιήσει 5 τέτοια προγράμματα.

Την διετία 2019-2021 το σχολείο πέτυχε να εγκριθούν και υλοποιεί δύο προγράμματα ταυτόχρονα. 

Στα πλαίσια του ενός εκ των δύο προγραμμάτων που εκπονούνται και με τίτλο «USING TECHNOLOGY TO IMPLEMENT HEALTHY LIFE», 6 μαθητές της ΣΤ τάξης με τη συνοδεία 3 δασκάλων επισκέφθηκαν στην Ισπανία στο Αρανχουέθ μια πόλη 40χλμ νότια της Μαδρίτης το σχολείο CEIP SAN ISIDRO. Φιλοξενήθηκαν για 5 ημέρες από οικογένειες συνομήλικων μαθητών και ακολούθησαν το πρόγραμμα του Ισπανικού σχολείου. Η πρώτη συνάντηση κατά την ημέρα της άφιξης ήταν πραγματικά συγκινητική. Γονείς και μαθητές περίμεναν με ανυπομονησία τους καινούριους τους φιλοξενούμενους που μέχρι σήμερα επικοινωνούσαν μόνο από απόσταση. Αυτή όμως η προηγούμενη επικοινωνία βοήθησε να υπάρξει αμέσως και μία οικειότητα. 

Την επόμενη ημέρα το πρωί το ραντεβού όλων ήταν στο σχολείο του “SAN ISIDRO” στην πόλη Αραγκουέθ. Εκεί παραβρέθηκαν επίσης μαθητές και δάσκαλοι από την Ιταλία, την Πολωνία και τη Σλοβενία, χώρες οι οποίες συμμετέχουν στο πρόγραμμα. Οι εκπρόσωποι του σχολείου, μας καλωσόρισαν και μας ξενάγησαν στον χώρο που θα μας φιλοξενούσε για μία εβδομάδα. Στη συνέχεια οι μαθητές της κάθε αντιπροσωπείας παρουσίασαν την πατρίδα τους. Έτσι και οι μαθητές μας με τη βοήθεια της τεχνολογίας παρουσίασαν την πατρίδα τους, το σχολείο τους, στοιχεία της ελληνικής υγειινής διατροφής και δράσεις που την προωθούν,ενώ στο τέλος χόρεψαν ελληνικούς παραδοσιακούς χορούς. Αργότερα στον χώρο της τραπεζαρίας πραγματοποιήθηκαν εργαστήρια μαγειρικής και ζαχαροπλαστικής, όπου όλοι συμμετείχαν στην εκτέλεση τοπικών συνταγών,τόσο φαγητών όσο και γλυκών με υγειινά υλικά. Η διαδικασία ήταν πραγματικά ενδιαφέρουσα και όλοι έβαλαν τα δυνατά τους για ένα καλό γευστικό αποτέλεσμα που στο τέλος απολαύσαμε, δοκιμάζοντας τα εδέσματα που ετοίμασαν.

Οι δράσεις που έγιναν και τις υπόλοιπες ημέρες ήταν πολλές, τόσο στον χώρο του σχολείου όσο και εκτός. Συγκεκριμένα επισκεφθήκαμε το βασιλικό παλάτι της πόλης, που σήμερα λειτουργεί ως μουσειακός χώρος, ξεναγηθήκαμε μέσα σε αυτό και πήραμε μία γεύση από τον πολιτισμό και την ιστορία της χώρας. Περπατήσαμε στους βασιλικούς κήπους ανάμεσα στα δέντρα και τα ζώα, θαυμάσαμε την ομορφιά της φύσης καθώς και τα αγάλματα που υπήρχαν διάσπαρτα σε διάφορα σημεία.

Μία ακόμη ξεχωριστή εμπειρία ήταν και η βόλτα με ποταμόπλοιο στον ποταμό Τάγο, ο οποίος διασχίζει την πόλη και της δίνει έναν ιδιαίτερο χαρακτήρα. Κατά τη διάρκεια της βόλτας μας, γνωρίσαμε και το κατεξοχήν γνωστό άθλημα της περιοχής λόγω του ποταμού, το καγιάκ.

Άλλη μία ξενάγηση που μας εντυπωσίασε ήταν μία απογευματινή βόλτα στην πόλη του Τολέδο που από μακριά έμοιαζε με μία παραμυθένια πόλη με τους πύργους και τα κάστρα της. Περπατήσαμε στα στενά σοκάκια της με προορισμό τον καθεδρικό ναό της πόλης. Οι μαθητές θαμπώθηκαν από την περιήγησή τους μέσα στον ναό, θαύμασαν τα ξεχωριστά πολιτιστικά και θρησκευτικά στοιχεία, ενώ συγχρόνως συνειδητοποίησαν αρκετές ομοιότητες αλλά και διαφορές ανάμεσα στους δύο τύπους λατρείας.

Αλλά και στον χώρο του σχολείου οι δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν ήταν ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες. Έτσι, οι μαθητές παρακολούθησαν και συμμετείχαν σε διαφορετικά μαθήματα συγκρίνοντας τον τρόπο και τις συνθήκες διδασκαλίας με αυτά της χώρας τους. Ήρθαν σε επαφή με διαδραστικά παιχνίδια των νέων τεχνολογιών και πήραν γνώσεις μέσα από αυτά, αξιοποιώντας λογισμικά όπως το Kahoot, το Gloster poster κλπ, ενώ σε άλλο σχολικό εργαστήριο ασχολήθηκαν με τη ρομποτική. Έπαιξαν όμως και το παραδοσιακό παιχνίδι του χαμένου θησαυρού που έπρεπε να συνδυάσουν τη γνώση με τη φυσική άσκηση. Επίσης συμμετείχαν σε εργαστήρι καλλιτεχνικών και ζωγράφισαν παραδοσιακές βεντάλιες για να φέρουν δώρο στους φίλους τους. Η επίσκεψή μας στο σχολείο ολοκληρώθηκε με τη συμμετοχή όλων στο αποχαιρετιστήριο πάρτι που διοργανώθηκε με παραδοσιακό φαγητό και χορό.

Και το ταξίδι μας αυτό στην Ισπανία έκλεισε με μία ακόμη συγκινητική στιγμή, αποχωρισμού αυτή τη φορά, στο αεροδρόμιο. Οι γονείς και τα παιδιά με δυσκολία αποχωρίστηκαν τους καινούριους φίλους τους και όλοι περιμένουν την επόμενη συνάντηση στην Ελλάδα.

Το ταξίδι αυτό ήταν μια αξέχαστη και ωφέλιμη εμπειρία για όλους μας, γιατί επιτεύχθηκαν ανταλλαγές πολιτιστικών στοιχείων και καλών πρακτικών μεταξύ των συμμετεχόντων χωρών μέσω των δραστηριοτήτων που πραγματοποιήθηκαν. 

Οι πιο κερδισμένοι βέβαια ήταν οι μαθητές που πήραν μέρος σε αυτό το πρόγραμμα , γιατί είχαν την ευκαιρία να ζήσουν μία εβδομάδα ως Ισπανοί μαθητές σε μια οικογένεια μακριά από τη δική τους, να προσαρμοστούν σε νέα δεδομένα, να γνωρίσουν νέα μέρη και νέους φίλους και να αποκομίσουν όλα τα οφέλη του ξεχωριστού αυτού ταξιδιού. Επέστρεψαν στην πατρίδα τους έχοντας γεμίσει τις βαλίτσες τους με τις καλύτερες εντυπώσεις από την ισπανική φιλοξενία και μοναδικές εμπειρίες που θα θυμούνται για όλη τους τη ζωή. 

Η ελληνική ομάδα ήταν οι εκπαιδευτικοί Παύλος Κοσμετάτος, Μουσμούτη Πλουσία, Μαργαρίτη Γεωργία οι μαθήτριες Αναστασία Γ., Άννα Β., Γεωργία Β, Δέσποινα Α., Λουκία Α. και ο μαθητής Χρήστος Β.

Επόμενη δράση κινητικότητας του προγράμματος θα είναι η Σλοβενία και η πόλη της Dobrova τον Φεβρουάριο του 2020.













0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου