Τελευταια Νεα
Φόρτωση...

Τα συγκλονιστικά γράμματα των γονιών του Γρηγόρη Αλιφέρη από και προς το Αλβανικό Μέτωπο…


Ο συντοπίτης μας Πολιτικός Μηχανικός Γρηγόρης Αλιφέρης είναι δραστήριο μέλος της Τοπικής Κοινωνίας.
 Έχει διατελέσει επί σειρά ετών Δημοτικός Σύμβουλος κι επικεφαλής Δημοτικής Παράταξης του Δήμου Αχαρνών. 

«Θεώρησα υποχρέωση μου να δημοσιεύσω τα δύο γράμματα της μάνας και του πατέρα μου από, και προς, το Αλβανικό Μέτωπο.
Γράμματα, Κειμήλια, του τότε στρατιωτικού ταχυδρομείου που τα έχω φυλαγμένα στο προσκεφάλι μου. 
Αποτίω ένα ελάχιστο φόρο τιμής σε δύο από τους χιλιάδες τότε Έλληνες Ήρωες Αγωνιστές. Τους δύο που μου έδωσαν το υπέρτατο δώρο της φύσης, την ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΥΠΑΡΞΗ και που με κράτησαν τότε ζωντανό στην Γερμανική κατοχή στο κέντρο της Αθήνας. Μέσα σε μια ΕΠΙΚΗ ΕΘΝΙΚΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ, την ηρωικώτερη του Β¨παγκόσμιου πολέμου, με χιλιάδες ηρωικούς νεκρούς από εκτελέσεις και πείνα γύρω μας, στους δρόμους της Αθήνας μας.»



ΠΡΙΝ 77 ΑΚΡΙΒΩΣ ΧΡΟΝΙΑ .......
ΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΜΑΝΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΜΑΙΕΥΤΗΡΙΟ ΑΜΕΣΩΣ ΜΕΤΑ ΤΗ ΓΕΝΝΑ ΣΤΟΝ ΠΟΛΕΜΙΣΤΗ ΠΑΤΕΡΑ ΜΟΥ ΣΤΑ ΧΑΡΑΛΩΜΑΤΑ ΤΗΣ ΑΛΒΑΝΙΑΣ 

18/3/41 Αγαπημένε μου αντρούλη.

Χτες το πρωί με έπιασαν οι πόνοι και σου έστειλα ένα γράμμα πριν φύγω για το μαιευτήριο και σήμερα είμαι πολύ καλά μαζί με τον γιόκα μας, εγεννήθηκε το παιδάκι που περιμέναμε με τόση αγωνία ένας μπέμπης 3 κιλά 450 γραμμάρια αλλά δεν είχε καν φανεί το κεφαλάκι του είναι το παν άμα βγει αυτό, αμέσως γλιστρά το σωματάκι του και αρχίζει το κλάμα, είναι ένας παραπονιάρης άμα αρχίζει και κλαίει, εγώ ακόμα δεν τον έχω καλοδεί γιατί την πρώτη μέρα δεν μας τα δίνουν καθόλου τον βλέπω όμως στην κουνίτσα του να έχει το ένα του χεράκι στο στόμα και με το άλλο κρατάει το σεντονάκι του είναι στα πόδια μου η κουνίτσα του, γέννησα Θόδωρε μου θαύμα χωρίς να πάθω το παραμικρό και περιποίηση που δεν την περίμενα, μ’ ξεγέννησε ένας γιατρός μεγάλος επειδή ήμουνα κόρη γιατρού όταν άρχισε ο τοκετός τον ξυπνήσανε γέννησα στις 1 ½ την νύχτα βοηθήσανε και άλλοι 2 γιατροί και 4 νοσοκόμες ενώ τις άλλες μόνο νοσοκόμες τις ξεγεννήσανε, αύριο θα σου γράψω περισσότερα. Τώρα χρυσέ μου αντρούλη να μας ζήσει ο μπεμπούλης μας και γρήγορα ο καλός θεός να σε φέρει κοντά μας, ένα ένα όνειρο μας εκπληρώνεται και έτσι να μας φέρει ο θεός και τη γρήγορη ειρήνη, να δεις τώρα το γιόκα σου πάει να γυρίσει το κεφαλάκι του, από την άλλη μεριά. Τώρα σε φιλάμε με χίλια φιλιά ο μπέμπης σου και η γυναικούλα σου Λουκία.



ΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΠΑΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΑ ΧΑΡΑΚΩΜΑΤΑ ΤΗΣ ΑΛΒΑΝΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΓΚΥΟ ΜΗΤΕΡΑ ΜΟΥ

Σάββατο 1/2/41 Αγαπημένη μου γυναικούλα.

Σήμερα έλαβα το γράμμα σου της 27/1.Με ρωτάς αν έλαβα το γράμμα σου της 21, έλαβα δύο γράμματα και δεν έχω δει τέτοια χρονολογία ίσως όμως και να το έλαβα. Δεν ξέρω αν είναι εκείνο που μου γράφεις για τον συναγερμό και τον βομβαρδισμό του Πειραιώς. Τέλος πάντων δεν έχει σημασία. Εγώ είμαι πάντως από υγεία και καθ’ όλα όσο ποτέ άλλοτε υπέροχα. 
Μου γράφεις όυι πιθανόν να με επισκεφθεί ο αγαπητός Κνουτ Χάμσουν κατά την θεία Τάτια. Αυτό θα μουναι πολυ εξαιρετικά ευχάριστη έκπληξη αλλά φοβάμαι ότι δεν θα έλθουν μέχρι εδώ. Πάντως και πάλι σου γράφω, ουδενός πράγματος έχω ανάγκη τα πάντα έχω ή τα βρίσκω, έτσι θα μου φτάσει μόνο να ιδώ τον αγαπητό Έκτορα. Πολλά φιλιά σε όλους σπίτι. Ιδιαίτερους χαιρετισμούς στο θείο Βασίλη και θεία Κούλα. Ευχαριστίες για τα δώρα που μου έγραψες ότι σου έδωσαν, όπως και στη γιαγιά χαιρετισμούς.
Σας φιλώ με τον μπέμπη μας. Θόδωρος 

(Σημείωση) Ο Έκτορας που αναφέρεται στο γράμμα είναι ο αδερφός της μάνας μου Έκτορας Οικονομίδης που πολέμαγε κι' αυτός στα χαρακώματα της Αλβανίας.
Στον ήρωα Έκτορα Οικονομίδη έχει αφιερώσει ο Μάνος Χατζιδάκις τον πιο αγαπημένο του δίσκο "Η εποχή της Μελισσάνθης" με στοίχους και μελωδία δική του. Ο Έκτορας ήταν γραμματέας των φοιτητών στο ΕΑΜ. Το 1944 στο στρατόπεδο Χαϊδαρίου φυλακίστηκε βασανίστηκε, τον τύφλωσαν και τον εκτέλεσαν οι Γερμανοί.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου